REDGOlla työ on mielenkiintoista ongelmien ratkaisua
REDGO tarjoaa luotettavaa hinaus- ja tiepalvelua ympäri Suomen. Palvelu pelaa kellon ympäri kaikenlaisissa tilanteissa ja ajoneuvon koosta riippumatta.
Teemu Siivikko ja Harri Juujärvi työskentelevät REDGOlla hinausautonkuljettajina. Heistä Siivikko on ollut mukana jo 14 vuotta ja Juujärvi alle vuoden.
Työpäivät kuluvat ajoneuvoja ja asiakkaita kuljettaessa: tien päälle syystä tai toisesta jäänyt asiakas haetaan tarvittaessa kyytiin ja ajoneuvo viedään huollettavaksi. Työhön kuuluu lisäksi oman kaluston kunnossapitoa.
Hinausautonkuljettajan työ on varsin vivahteikasta, kun erilaisia asiakkaita ja tilanteita piisaa. Siivikko toteaakin pitävänsä työpäivien vaihtelusta.
- Meidän työssä varmaan parasta on se, että meillä ei ole kahta samanlaista päivää.
Juujärvi nauttii työhön kuuluvista haasteista. Tilanteet voivat olla joskus hyvinkin kiperiä, mutta niiden selvittäminen on sitten sitäkin palkitsevampaa.
Asiakkaan auto voi jäädä pahasti kiinni vaikkapa ojaan keskellä ei mitään, ja ongelman ratkaiseminen turvallisesti vaatii usein aivonystyröiden hieromista.
- Se kun saadaan nostettua sieltä niin, ettei siihen tule vauriota ja asiakas pääsee jatkamaan matkaa, niin kyllä ne aina itsellekin tuo semmoisia onnistumisen tunteita. Ja varsinkin sellainen, että joutuu käyttämään vähän päätä, Juujärvi sanoo.
Asiakaspalvelua tien päällä
Siivikko ja Juujärvi ovat työpaikkaansa tyytyväisiä. REDGOlla ilmapiiri on heistä miellyttävän yhteisöllinen ja työkaverien kanssa on mukava toimia.
Työssä tarvittava hinausautokalusto on myös asianmukaista, joten työn sujuminen ei jää siitä kiinni. Työntekijöiden henkilökuntaedut saavat nekin kiitosta.
Uusilta työntekijöiltä edellytetään Siivikon mukaan sosiaalisuutta ja palvelualttiutta sekä luonnollisesti alalla vaadittavaa teknistä asiantuntemusta.
Juujärvi puolestaan huomauttaa, että paikallistuntemus on eduksi, koska se auttaa nopean avun saamisessa asiakkaille. Lisäksi jonkinlainen kiinnostus autoihin olisi tietenkin hyvä olla.
Positiivista asennetta ei voi liiaksi korostaa, kun asiakkaiden palveleminen on niin merkittävä osa työtä.
- Vaikka mennään yleensä ikäviin tilanteisiin paikan päälle, niin saadaan asiakkaalle tuotettua se hyvä mieli ja hymy sitten lopuksi, Siivikko päättää.