Tieturvan laskutus - kysymyksiä ja vastauksia
Usein kysyttyjä kysymyksiä muutoksesta
Ennen yhteydenottoa tutustu näihin kysymyksiin.
Miksi sain laskun myöhässä?
REDGO on vaihtanut jäsenyyksien laskutusjärjestelmää. Tämän vuoksi laskutus on viivästynyt. Nyt saat laskun ajalta, joka on jo kulunut, mutta jota ei aiemmin veloitettu.
Esimerkki: Jos olet odottanut kesäkuun laskua, joka ei tullut ajoissa, se sisältyy tähän laskuun. Laskutus jatkuu normaalisti järjestelmän vaihdoksen jälkeen.
Miksi laskulla ei näy rekisteritunnusta?
Laskutusjärjestelmän muutoksen vuoksi jotkin tiedot, kuten rekisteritunnus, eivät välttämättä näy laskulla. Tämä aiheuttaa kysymyksiä etenkin jäsenille, joilla on useita ajoneuvoja. Pahoittelemme väliaikaista tilannetta.
Jos haluat varmistaa, mihin ajoneuvoon lasku liittyy, voit tilata tunnukset, joilla voit kirjautua palveluun ja tarkistaa tiedot.
Esimerkki: Laskulta ei näy, että kyseessä on perheen toisen auton maksu. Kirjautumalla sisään näet, että kyseessä on esimerkiksi rekisterinumerolla ABC-123 oleva auto.
En tiennyt, että laskutuksessa oli tauko ja ostin uuden Tieturva-jäsenyyden. Mitä teen?
Jos et tiennyt laskutuksen viivästymisestä ja ostit uuden Tieturva-jäsenyyden verkkokaupasta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Asiakaspalvelu voi tarkistaa tilanteesi ja kohdistaa laskun ostamaasi jäsenyyteen. Näin varmistat, että maksat vain yhdestä jäsenyydestä.
Sain useamman laskun. Mistä tämä johtuu?
Jos olet saanut useamman laskun, se voi johtua siitä, että sinulla on useita voimassa olevia palveluja eri ajoneuvoille ja ne ovat alkaneet eri kuukausina.
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluun, jos haluat tarkistaa, mille autoille palvelut on aktivoitu.
Esimerkki: Sinulla on yksi palvelu henkilöautolle (alkanut syyskuussa 2022) ja toinen moottoripyörälle (alkanut kesäkuussa 2023). Tällöin saat molemmista erilliset laskut.
Laskulla näkyy useampi rooli eli jäsenyyden tyyppi
Laskun oikeassa yläkulmassa näkyvät roolit eli jäsenyytesi tyypit. Näet siitä, mitä jäsenyyksiä laskulla mainitulla jäsennumerolla on. Laskutettavien jäsenyyksien määrä riippuu siitä, milloin olet tehnyt tilauksen.
Osalla jäsenistä voi olla vielä kaksi jäsennumeroa. Tällöin kaikki jäsenyydet eivät näy laskulla.
Laskulla on väärä osoite. Miten voin korjata sen?
Jos osoitetietosi ovat väärin laskulla, voit tilata tunnukset, kirjautua palveluun ja päivittää osoitteesi.
Päivitämme osoitetietoja myös Postin järjestelmän avulla, jotta tiedot pysyvät ajan tasalla.
Esimerkki: Laskulla on vanha osoitteeseesi, vaikka olet muuttanut. Päivittämällä osoitetiedot palveluun voit varmistaa, että laskulla on oikea osoite.
Olen irtisanonut palvelun. Miksi sain silti laskun?
Laskutusjärjestelmän vaihdon yhteydessä jotkin tiedot ovat saattaneet jäädä siirtymättä oikein. Tästä syystä olet voinut saada laskun jo irtisanotusta palvelusta.
Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä. Ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluun, jotta voimme mitätöidä laskun ja varmistaa, ettei sinulle tule jatkossa turhia laskuja.
Esimerkki: Jos esimerkiksi lopetit palvelun lokakuussa, mutta sait silti laskun, asiakaspalvelumme voi tarkistaa ja päivittää tiedot järjestelmään, jotta laskutus päättyy asianmukaisesti.
Voinko saada e-laskun verkkopankkiini?
E-laskutuksen eli sähköisen laskutuksen käyttöön helposti verkkopankkisi kautta. Tässä kaksi tapaa, joilla saat e-laskun aktivoitua:
- E-laskusopimuksen tekeminen verkkopankissa etukäteen
Voit tehdä e-laskusopimuksen REDGOn jäsenlaskuille verkkopankissa. Kirjaudu sisään verkkopankkiisi ja etsi kohta, jossa voit tehdä uusia e-laskusopimuksia. Syötä laskuttajaksi REDGO Finland Oy ja toimi annettujen ohjeiden mukaan. Kun sopimus on tehty, seuraavat REDGOn jäsenlaskut tulevat suoraan verkkopankkiisi. - E-laskun aktivointi ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä
Jos saat laskun vielä sähköpostilla tai paperiversiona, voit maksaa sen verkkopankissa ja valita maksun jälkeen e-laskun aktivoinnin. Tämä tarkoittaa, että seuraavat laskut saapuvat automaattisesti e-laskuina verkkopankkiisi, jolloin voit helposti tarkistaa ja hyväksyä ne.
🌳E-lasku vähentää paperinkulutusta ja nopeuttaa laskujen käsittelyä, ja saat laskut aina turvallisesti suoraan verkkopankkiisi.
Voinko saada laskun sähköpostiin?
Uudessa laskutusjärjestelmässä laskut on mahdollista saada suoraan sähköpostiin, jos et halua niitä postitse tai verkkopankkiin e-laskuina.
Voit tehdä itse muutoksen pyytämällä tunnukset verkkopalveluun.
Voinko maksaa laskun osissa?
Jos lasku tuntuu suurelta tai yllättävältä järjestelmän vaihdon viivästysten takia, voit tiedustella asiakaspalvelusta mahdollisuutta maksaa lasku kaksi kertaa vuodessa.
Tällaisissa tilanteissa voimme joustaa maksamisessa, jotta se on sinulle helpompaa. Meille on tärkeää, että kaikilla on mahdollisuus turvata itsensä yllättävissä tilanteissa hinaus- ja tiepalvelulla.
Miten voin varmistaa, että jatkossa laskut tulevat ajallaan?
Laskutusjärjestelmän päivityksen jälkeen laskut tulevat jälleen ajallaan. Saat uudesta kaudesta etukäteen muistutuksen sähköpostilla tai tekstiviestillä.
Suosittelemme verkkolaskutuksen aktivoimista etukäteen tai laskun maksamisen jälkeen verkkopankissa.
Jos et saanut laskua odotettuun aikaan, ole yhteydessä asiakaspalveluun tarkistaaksesi tilanteen.
Saanko laskusta muistutuksen ennen uuden laskutuskauden alkamista
Uudessa laskutusjärjestelmässä saat muistutuksen ennen uuden laskutuskauden alkua.
Muistutus lähetetään ensisijaisesti sähköpostilla. Jos sinulla ei ole sähköpostia, muistutus lähetetään tekstiviestinä.
Miten voin varmistaa, että maksu on vastaanotettu?
Jos olet maksanut laskun, mutta et ole varma onko maksu kirjautunut, voit tarkistaa maksun tilanteen pyytämällä tunnukset ja kirjautumalla verkkopalveluun.
Mikäli maksua ei näy tai olet epävarma sen perillemenosta, asiakaspalvelumme voi auttaa tarkistamaan tilanteen.
Mitä teen, jos en pääse kirjautumaan verkkopalveluun?
Jos sinulla on ongelmia kirjautua verkkopalveluun, varmista ensin, että käytät oikeita tunnuksia.
Jos ongelma jatkuu, voit palauttaa salasanan ohjeiden mukaisesti verkkosivun kautta.
Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluun, joka voi auttaa kirjautumistietojen palauttamisessa ja tarkistaa, että tilisi on kunnossa.